30 Ağustos 2009 Pazar

önüm, arkam, sağım, solum.

insanın, öyle çok fazla geriye bakmaması lazımmış, sürekli ilerlediğinden mütevellid. takılıp düşeriz maazallah. inanırım. geriye bakmak bana hiçbir şey getirmedi bu güne kadar.
hep önümüze bakmamız gerektiği söylenir ayrıca. ileriye bakmalı, yarını düşünmeliymişiz.
kuzum, baktığım yerde bir şey göremiyorsam eğer; niye bakayım ki?

neyse.

böyle bir durumda "e bari etrafıma bakınayım." diyorsunuz. yani en azından ben öyle dedim.
sonra bi sürü çöp gördüm, insanlar da vardı, üstelik bazıları çöpten farksızdı. dudaklar hareket ediyordu, ama konuşmalar çok uzaktan gelir gibiydi. ah pardon, kulaklıkları çıkarmayı unutmuşum. ama duymayı değil.

kendimi insanları dinlemeye verdim. oofff, çok fazla sorun var, çok çok fazla.

bir yerden sonra, sevdiğiniz insanları sahiplendiğiniz gibi, farkında olmadan sorunlarını da sahipleniyorsunuz. ve bu yüzden, o insanlar arkanızda olmasa bile, sorunları hep sizinle oluyor.
ne var ki sevinçleri arkanızdan gelmiyor. çünkü sevinçlerini alıp arkasından gidebilecekleri başka insanlar buluyorlar. sevinçler, mutluluklar sizinle paylaşılmıyor. mutluluk, sizinle paylaşılmaya değmez, çünkü mutlu değilsiniz, zaten hiç olmadınız.. genelde bilmezler ama aslında; olamadınız.

sonra bi sigara yakıp, ne yapacağımı düşündüm. nereye neye ya da kime bakacağımı. önüme bakayım desem flu gibi, gözlerin yaşarmış, o bulanıklaştırıyor heralde. yanlış anlaşılmasın tabii, sigara dumanından oldu hep.
arkaya baksam, aman aman, başkalarının sorunları peşime takılmış gene. benden hızlı gibiler, gideceğim yerde de beni beklemeyi istercesine.

aynaya baksak? yaptık ya. megaloman dediler, narsist de dediler. hem sırları da dökülmüş. bak bak korkma.

sağım solum desen, aman oğlum, ne sağı ne solu? olaylara karışma dediydi annen.

iyisi mi gökyüzüne bak sen.. evet evet. montumu çıkardım, çimlerin üzerine serdim,. çok rahat olacak, çok güzel, çok saf.. sonunda huzuru bulacağız galiba.

yağmur yağmasa bulacaktık belki de..


not: şubat 2008'de yazıp bi kenarda unutmuşum. düzenleyerek yeniden yazdım. değişen şeyler hep var çünkü. tabii değişmeyenler de..